Blog

7 egészséges szokás, amivel akár még a rák is megelőzhető

Van 7 dolog, aminek a betartásával sokat tehet az egészsége javítása érdekében, és nem csak sokféle rák, de még a szívbetegség, agyvérzés, cukorbetegség és a csontritkulás kialakulásának kockázatát is csökkentheti. Ráadásul egyszerűbben, mint gondolná!

Vegye át az irányítást az egészsége felett, és bíztassa erre családját is! Először elég, ha csak egy-két szokást sajátít el. Amikor ezek már simán mennek, fokozatosan térjen rá a többire.

1. Törekedjen az ideális testsúly megtartására

Persze, könnyű ezt mondani, de igazából néhány egyszerű tanács megfogadásával megtenni sem olyan nehéz. Például ha Ön túlsúllyal küzd, először elég arra odafigyelni, hogy ne hízzon tovább. Már ettől egészségesebb lesz. Aztán amikor készen áll rá, próbáljon meg leadni még pár kilót, hogy még jobban felturbózza az egészségét.

Tanácsok

  • Vezessen be egy kis mozgást a hétköznapjaiba.
  • Egyen sok zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonafélét.
  • Egyen kisebb adagokat, lassabban.

Szülőknek és nagyszülőknek 

  • Korlátozza az időt, amit a gyermeke tévézéssel, számítógépezéssel tölthet.
  • Szoktassa gyermekét egészségesebb nassolni valókra, például zöldségekre és gyümölcsökre.
  • Támogassa gyermekét a szabadidejének aktív eltöltésében.

2. Végezzen rendszeres testmozgást

Kevés dolognak van annyira jótékony hatása, mint a testmozgásnak. Bár nem mindig könnyű időt szakítani rá, fontos, hogy legalább 30 percet aktívan töltsünk el naponta. Ha ennél többre is van lehetősége, annál jobb, de még a kevés is több mint a semmi.

Tanácsok 

  • Válasszon olyan tevékenységet, amelyet élvez. Sok minden számíthat testmozgásnak: például a sétálás, kertészkedés vagy táncolás is az.
  • Csináljon szokást a mozgásból úgy, hogy minden nap ugyanabban az időben végzi ezeket a tevékenységeket. Járjon el az edzeni ebédidőben, vagy menjen rendszeresen sétálni vacsora után.
  • Motiválja magát azzal, hogy társaságban végzi ezeket a tevékenységeket.

Szülőknek és nagyszülőknek 

  • Rendszeresen játsszon gyermekeivel aktívan, és vigye őket családi kirándulásra, biciklitúrára amikor csak az időjárás engedi.
  • Bíztassa gyermekét, hogy a szabadban játsszon (amikor biztonságos), és hogy olyan szervezett programokon vegyen részt, mint a foci, torna vagy tánc.
  • Reggelente kísérje őket gyalog az iskolába. Ez mindenkinek nagyszerű testmozgás.

3. Ne dohányozzon

Már biztosan ezerszer hallotta: A legjobb, amit egy dohányos tehet az egészségéért, az az, ha leszokik. Lehet, hogy nem lesz könnyű, de messze nem lehetetlen.

Tanácsok 

  • Ne adja fel! Sokaknak csak a hatodik vagy hetedik próbálkozásra sikerül végleg leszokni.
  • Kérjen tanácsot orvosától.
  • Csatlakozzon egy leszokást segítő programhoz. Lehet, hogy a biztosítása, vagy akár még a munkáltatója is kínál ilyen programokat.

Szülőknek és nagyszülőknek

  • Próbáljon meg minél hamarabb leszokni. A dohányosoknak nagyobb eséllyel válnak a gyermekei is dohányossá.
  • Ne dohányozzon a kocsiban vagy a lakásban. A dohányfüst belégzése növelheti a légúti problémák és tüdőrák kialakulásának kockázatát gyermekénél.
  • Ha az idő megérett rá, beszéljen gyermekének a dohányzás és a dohányrágás veszélyeiről. Ebben egy orvos vagy iskolai tanácsadó is tud segíteni.

4. Étkezzen egészségesen

A zavaros hírek ellenére az egészséges étrend tulajdonképpen nagyon egyszerű alapokra épül. Egyen minél több zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonát, és minél kevesebb vörös húst.

Tanácsok

  • Minden étkezésnél kerüljön valamilyen zöldség vagy gyümölcs is a tányérra. Keverjen gyümölcsöt a reggeli gabonapehelyhez. Ha nassolni támad kedve, egyen zöldségeket.
  • Egyen szárnyast, halat vagy babot vörös hús helyett.
  • Finomított termékek helyett válasszon teljes kiőrlésű gabonapelyheket, barna rizst és teljes kiőrlésű búzából készült kenyeret.
  • Használjon egészséges zsírsavakban gazdag olíva- vagy repceolajt a főzéshez.
  • Kerülje a gyorséttermeket és a bolti édességeket (például sütiket), amik rengeteg egészségtelen zsírt tartalmaznak.

5. Alkoholt csak mértékkel igyon, vagy inkább egyáltalán ne

Ahogy az már nem titok, a mértékletes ivás jótékonyan hat a szívre, de a rák kialakulásának kockázatát is növelheti. Aki nem iszik, annak nem kell most elkezdenie. Aki mértékkel iszik (hölgyek esetében kevesebb mint egy pohárral naponta, uraknál kevesebb mint két pohárral naponta), annak semmi oka rá, hogy abbahagyja. De aki ennél többet iszik, annak mindenképpen érdemes csökkenteni az adagot.

Tanácsok

  • Étkezések és összejövetelek alkalmával válasszon alkoholmentes italokat.
  • Kerülje az olyan eseményeket, amik az ivás körül forognak.
  • Ha úgy érzi, hogy Önnek alkohol problémái lehetnek, kérjen tanácsot orvosától.

Szülőknek és nagyszülőknek

  • Ügyeljen rá, hogy az alkohol ne váljon a családi összejövetelek szerves részévé.
  • Amikor eljön az ideje, beszéljen gyermekének az alkohol- és drogfogyasztás veszélyeiről. Ebben egy orvos vagy iskolai tanácsadó is tud segíteni.

6. Védje magát a naptól

Bár a nap melege valóban hívogató tud lenni, ha túl sok időt töltünk napon, jelentősen megnöveljük a bőrrák, beleértve a súlyos melanóma kialakulásának kockázatát. A bőr már kisgyermekkortól károsodhat, ezért különösen fontos, hogy gyermekeit is óvja a káros sugárzásoktól.

Tanácsok

  • Ne menjen napra délelőtt 10 és délután 4 óra között (ilyenkor legerősebb a sugárzás). Ez a legjobb módja a védekezésnek.
  • Viseljen kalapot, hosszú ujjú inget, és használjon legalább 15 faktor erősségű naptejet.
  • Ne használjon kvarclámpát, ne járjon szoláriumba. Helyette próbálja ki a barnító krémeket.

Szülőknek és nagyszülőknek 

  • Használjon színezett naptejet, így könnyen észreveheti, ha esetleg kimaradt egy folt az izgő-mozgó gyermek bőrén.
  • Mutasson jó példát gyermekének azzal, hogy Ön sem tölt sok időt a napon és bőrét ruházattal, naptejjel óvja a naptól.

7. Járjon szűrővizsgálatokra

Számos szűrővizsgálat létezik, amely segíthet megelőzni a rákot. Némelyik abban segít, hogy még idejekorán diagnosztizálni lehessen a rákot, amikor még hatékonyan kezelhető, mások pedig egyenesen azt is megakadályozhatják, hogy egyáltalán kialakuljon a betegség. Kérdezze meg orvosától, hogy milyen vizsgálatokat érdemes elvégezni és mikor.


Vissza a korábbi bejegyzésekhez

Kérjük, az alábbi hibákat javítsa ki
*

Kérjük, adja meg telefonszámát a 06 és a +36 előhívószám nélkül. Pl. mobil: 201234567, vezetékes: 12345678. Köszönjük!

Az alábbi gomb megnyomásával és adataim elküldésével hozzájárulok ahhoz, hogy kapcsolatfelvétel céljából elküldött adataim kezeljék.
A teljes adatvédelmi szabályzat megismerése érdekében kattintson ide.

Letölthető dokumentumok

Kapcsolat

Kövess minket

4Life Direct Facebook.com 4Life Direct You Tube

A 4Life Direct Kft. 2012-ben kezdte meg tevékenységét Magyarországon, a Red Sands Biztosítócsoport függő ügynökeként. A 4Life Direct a 212092570558 nyilvántartási szám alatt szerepel a Magyar Nemzeti Bank biztosítás közvetítői nyilvántartásában. A Red Sands Biztosítócsoport a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited, és a Red Sands Insurance Company (Europe) Limited biztosítókból áll. Mindkét cég gibraltári székhelyű és a Gibraltári Pénzügyi Szolgáltatások Felügyelete szabályai szerint működik, a biztosítókra, illetve a szolgáltatásokra vonatkozó Európai Uniós szabályoknak megfelelően.

4LIFE DIRECT A VILÁGBAN